Üzleti feltételek (ÁSZF)
FAKILINCS.HU
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, utólag nem hozzáférhető, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Vállalkozás weblapján (http://www.fakilincs.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.
VÁLLALKOZÁS ADATAI
A Vállalkozás neve: MOLNÁR ATTILA e.v. Egyéni Vállalkozó
A Vállalkozás székhelye: 5700 Gyula, Csabai út 82.
A Vállalkozás elektronikus levelezési címe: info@fakilincs.hu
Nyilvántartási szám: 50986673
Adószáma: 67946246-1-24
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Gyulai Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: +3630 6368-705
A szerződés nyelve: magyar
Tárhely szolgáltató megnevezése: Shoptet Kft.
Tárhely szolgáltató székhelye: 1027 Budapest Kacsa utca 15-23
Tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@shoptet.hu
Online Bankkártyás fizetési szolgáltató: Shoptet Pay
BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, illetve annak értelmezésére külön kikötés nélkül is a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a következő jogszabályokra:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
- az Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. törvény.)
- a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
A jelen Szabályzat 2024. december 16. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani jelen Szabályzatot. A módosításokat –amelyek a már korábban létrejött szerződéseket nem érintik, kizárólag a jövőben megkötésre kerülő megállapodásokra van kihatással- a Vállalkozás azok 2
hatályba lépése előtt 7 (hét) nappal a weboldalakon közzéteszi. Az oldal látogatói, amennyiben kifejezetten vagy ráutaló magatartással elfogadják jelen dokumentum tartalmát, úgy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényessé válik.
Vállalkozás fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül.
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
Az oldalon megjelenített termékek online módon, elektronikus üzenetben, illetve telefonon rendelhetőek meg.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
A webáruházban a Vállalkozás részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek a Vevő által a rendelés során használt elektronikai eszköz beállításainak függvényében eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
Amennyiben a megvásárolt áruval kapcsolatban átadott bármely termék információ, használati utasítás, garancia papír tartalma és jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltak között eltérés van, úgy az egyedi rendelkezések az irányadóak.
A Vállalkozásnak nem áll módjában felelősséget vállalni az egyes árucikkekhez mellékelt leírás, útmutató téves értelmezéséből, illetve a termékek szakszerűtlen kezeléséből, használatból adódó károkért!
Vállalkozás nem vállal felelősséget továbbá azért sem, ha a Vevő helytelenül adja meg részére a megvásárolni kívánt termék paramétereit, amely emiatt alkalmatlanná válik funkciójának betöltésére.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre a webáruházon, annak részleteiről a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja Vevőket.
RENDELÉS MENETE
A szerződés nem csak a regisztrált ügyfelekkel jön létre. A regisztráció előnye –a vásárlási feltételen túl-, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelési folyamatát is nyomon követheti. A regisztrálásra a „Bejelentkezés” menüpont alatt lehetséges és 1 percnél nem vesz többet igénybe.
A webáruházban a Molnár Attila e.v. termékei találhatóak. A termékek között a megfelelő kategória menüpont kiválasztása után tud a Vevő böngészni. Ha olyan kategóriába lép, ahol termék található, akkor ott megtekinthető a rendelkezésre álló áruról készült képek, a tulajdonságok rövid leírása, bruttó ára, az adott termékhez tartozó egyéb lényeges jellemzők.
Az ajánlati ár az adott pillanatban, illetve akciós áru esetében, a megjelölt akció ideje alatt, meghatározott ideig érvényes. Az ár csak a Vállalkozó munkatársai által e-mailben vagy telefonon történő megrendelés visszaigazolása után válik véglegessé.
A kosár feliratra kattintva a terméket a kosárba helyezheti. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhat a Vevő.
Ha bővebb információt szeretne kapni a Vevő a termékről, akkor a termék képére vagy nevére kattintva teheti ezt meg. Ekkor a termék oldalára juthat el, ahol részletesebb tájékoztatást kaphat.
Vevőnek módjában áll a webáruházban való keresésre is. Ekkor csak a kereső szót kell megadnia, és ha valamely termék megfelel a megadott kifejezésnek, akkor a rendszer megjeleníti.
A kosár tartalmát a "Kosár" menüpont segítségével is ellenőrizni lehet. Itt módosíthatja Vevő azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Ha a megrendelés mellett dönt, kattintson a "FIZETÉS" gombra.
A következő lépésnél a Vevőnek lehetősége van a regisztrált szállítási és számlázási cím módosítására.
A TOVÁBB gombra kattintva a Vevőnek lehetősége van rá, hogy kiválassza a termék átvételének, illetve kiszállításának a módját.
A termék átvételének módja után a Vevő kiválaszthatja a rendelkezésre álló fizetési módok közül, hogy milyen opcióval kívánja teljesíteni a fizetési kötelezettségét.
Amennyiben a Vevő minden információt helyesnek talál a „MEGERŐSÍTÉS” gombra kattintva tudja Vevő beküldeni megrendelését a Vállalkozás részére. Ezen gomb lenyomásával Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után!
Adatbeviteli hibák javítása: Amennyiben Vevő változtatni szeretne a bevitt adatokon, a megrendelni kívánt termékek listáján, úgy a megfelelő ikonra kattintva lehetősége van visszalépni, módosítani vagy törölni a megrendelést.
Amennyiben Vevő a már beküldött és visszaigazolt megrendelését bármilyen okból módosítani kívánja, úgy a leggyorsabb és legcélravezetőbb megoldás, ha haladéktalanul felveszi a kapcsolatot Vállalkozással e-mailen vagy telefonon és jelzi részére a változásokat.
Amennyiben Vevő megrendel egy terméket (a jelen szerződés szabályai szerint a kiszállítási díj a Vásárlót terheli) és bármilyen okból visszaküldi Vállalkozásnak azt, a szállítási díj a következők szerint alakul:
- Amennyiben Vevő önhibáján kívüli okból cserét kér: az ismételt kiszállítási díj a Vállalkozást terheli.
- Amennyiben Vásárló pénzvisszafizetést kér: a számlában szereplő végösszeg, azaz a vételár és a kiszállítási díj visszatérítésre kerül, a visszaküldési díj a Vevőt terheli.
- Amennyiben a Vállalkozás tévedésből nem azt a terméket küldi el a Vevőnek, amelyet kiválasztott és megrendelt, úgy Vállalkozás fizeti az oda- és visszaszállítás díját is.
- Rendelés összevonása esetén, amennyiben 1 csomagban kér több időpontban leadott megrendelést a Vevő, és amennyiben Vevő még nem postázta a küldeményt: bármikor összevonható több rendelés, egy szállítási költséggel kerülnek a termékek postázásra.
Amennyiben Vevő meggondolja magát, és másik terméket szeretne inkább vásárolni:
- Ha Vállalkozás még nem postázta a csomagot, kicseréli a terméket.
- Ha Vállalkozás már postázta a csomagot, akkor a Vásárló viseli az összes (csomagonként számolt) kiszállítási díjat.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai: Az adott termék megrendelésének időpontja azaz időpont, amikor Vevő a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja a Vállalkozáshoz. A megrendelés akkor lép életbe, ha a Vállalkozás e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolja azt a megrendelés elküldését követően legkésőbb 48 órán belül. Az áruházi rendszer által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással!
A Vállalkozás által történő visszaigazolás pontos formája és határideje a kiválasztott termék, a szállítási és a fizetési mód jellemzőitől függ. A "Szállítási és Fizetési információk” menüpontban a Vevő megtalálja a szállítási és fizetési feltételekre vonatkozó információkat.
Vevő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozáshoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Vállalkozás kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége, illetve a tárhely beállításai miatt nem tud üzenetet fogadni.
Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Vállalkozás fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Vállalkozás azonnal tájékoztatja a Vevőt az új adatokról, információkról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. 5
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag vagy a visszaigazoló e-mail tartalmazza.
Vevőnek célszerű a csomag sértetlenségét kézbesítéskor külső szemrevételezéssel a futár előtt megvizsgálni. A csomagoláson, esetleg a terméken észlelt esetleges sérülés esetén célszerű jegyzőkönyv felvételét kérni a futártól, sérülés esetén a Vevő a csomagot nem köteles átvenni. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 17 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Vállalkozás minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
A Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján adásvételi szerződés megkötése esetén a Vállalkozás a termék tulajdonjogának az átruházásra, míg a Vevő a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.
Vállalkozás egészen addig fenntartja az egyes termékekre vonatkozó tulajdonjogát, míg Vevő annak vételárát maradéktalanul meg nem fizette a részére.
A kárveszélyviselési kötelezettség akkor száll át a Vevőre, amikor Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot.
ELÁLLÁS JOGA
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Vevő a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás (külön magyarázat) nélkül elállhat a szerződéstől a honlapon található „elállási nyilatkozat minta” felhasználásával (megnyitáshoz kattintson ide), vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján.
Vevő ezen jogát már a szerződés megkötésének a napjától kezdve gyakorolhatja.
Jelen tájékoztató hiányában Vevő a termék kézhezvételétől számított 1 év elteltéig jogosult gyakorolni az elállási jogát.
A termék visszaküldésének költségét a Vevőnek kell viselnie, a Vállalkozás nem vállalja e költség viselését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Amennyiben Vevő nem a legkevésbé költséges fuvarozási módot választja, az így adódó többletköltség megtérítését a Vállalkozás nem vállalja. 6
Vállalkozás követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Nem illeti meg az elállási jog Vevőt olyan termék esetén, mely Vevő személyéhez kötötten, egyedileg Vevő utasításai és igényei alapján vagy kifejezett kérésére, és/vagy személyre szabott speciális méretre lett elkészítve!
Vállalkozás az elállásról való tudomásszerzést követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vevő részére, beleértve a kiszállítási díjat is.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Akármelyik visszatérítési mód kerül alkalmazásra, a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.
Vevő köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Vállalkozás részére történő megküldésétől számított legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni.
Vevő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a terméket a Vállalkozás részére. A Vállalkozásnak nem áll módjában utánvétes csomagot átvenni!
Vevő felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt, azaz a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be.
Vállalkozás fenntartja a jogot továbbá arra, hogy a Vevő által visszaküldött termékek használatából eredő esetleges értékcsökkenést is elszámolja a Vevő terhére.
A vételár és a kiszállítási költség visszatérítését Vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Vevő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Vállalkozás elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a honlapon található „elállási nyilatkozat minta” segítségével is), vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Vállalkozás.
Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vevőt terheli! A termék visszaérkezését követően a Vállalkozás az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon – kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul – téríti vissza a termék árát a kiszállítási költséggel együtt. 7
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
Vevő egyéb panaszával is megkeresheti Vállalkozást a jelen Általános Szerződési Feltételekben található elérhetőségeken.
Az elállási jog nem illeti meg az olyan vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljárva köt szerződést a Vállalkozással.
SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Vevő a kellékszavatossági jogával?
Vevő webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vevőt a kellékszavatossági igénye alapján?
Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Vevő a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vevő a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 8
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vevőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Vevő a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Vevő a termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 9
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy a Vevő ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet a Vevő a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén a Ptk. 6:159.§ (2), valamint a 6:173.§ (2) bekezdése és a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben foglaltak alapján a bejelentett kellékszavatossági, valamint jótállási igénnyel szemben a : Molnár Attila Egyéni Vállalkozó helytállásra köteles.
Vevőt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Vevő a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Vevőt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Vevő a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és a Vevő másik igény teljesítését nem kéri. Vevő akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy a Vevő nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Vevő a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Vevő milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
- a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
- b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év. 10
Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények:
A jótállásból eredő jogait a Vevő a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Vevő az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
Vállalkozás kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Vállalkozás a jelen dokumentum alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához. 11
Vállalkozás és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
PANASZKEZELÉS RENDJE
A fakilincs.hu webáruház célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy postai levél útján is közölheti.
Vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja Vevő részére. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja Vevő részére.
Az írásbeli panaszt webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett a válaszunkban foglaltakkal, akkor a Vevő jogosult arra, hogy panaszával hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezzen.
Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra valamennyi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Európai Uniós online vitarendezési platformot is. A platform kapcsolattartó pontként szolgál szerződéses kötelezettségekkel, internetes értékesítéssel és szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos viták bíróságon kívüli rendezéséhez. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében (ide kattintva elérhető) Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a 12
meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a Vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület elérhetősége:
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
5600 Békéscsaba, Penza lakótelep 5.
Telefonszám: +36 66 324 976
Telefax: +36 66 324 976
E-mail: bmkik@bmkik.hu
További békéltető testületek elérhetősége:
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Csongrád-Csanád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36 62 426 343
Telefax: +36 62 426 149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
A további békéltető testületek elérhetőségei az alábbiak:
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszám: +36 76 501 500
Telefax: +36 501 538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: +36 46 501 091
Telefax: +36 46 501 099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefonszám: +36 1 488 2131
Telefax: +36 1 488 2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu 13
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +36 22 510 310
Telefax: +36 22 510 312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: +36 96 520 202
Telefax: +36 96 520 291
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszám: +36 52 500 710
Telefax: +36 52 500 720
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Heves Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
3300 Eger, Faiskola út 15.
Levélcím: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszám: +36 36 416 660/105, +36 36 429 612/105
Telefax: +36 36 323 615
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszám: +36 56 510 610/614, 620
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Komárom-Esztergom Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: +36 34 513 010
Telefax: +36 34 309 225
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Nógrád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a.
Telefonszám: +36 32 520 860
Telefax: +36 32 520 862 14
Pécs-Baranyai Békéltető Testület
Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
7625 Pécs, Majorossy u. 36.
Telefonszám: +36 72 507 150
Telefax: +36 72 507 152
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Pest Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
1052 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8.
Telefonszám: +361 474 7921
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Somogy Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: +36 82 501 000
Telefax: +36 82 501 046
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36 42 311 544
Telefax: +36 311 750
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Tolna Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszám: +36 74 411 661
Telefax: +36 74 411 456
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Vas Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: +36 94 312 356
Telefax: +36 94 316 936
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
8200 Veszprém, Budapest út 3.
Telefonszám: +36 88 429 008
Telefax: +36 88 412 150
Zala Vármegyei Békéltető Testület 15
Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: +36 92 550 514
Telefax: +36 92 550 525
A Vállalkozás székhelye szerinti első fokú fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó kormányhivatal elérhetősége:
Békés Vármegyei Kormányhivatal Műszaki Hatósági Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
E-mail: vezeto-muszaki@bekes.gov.hu
Telefon: +36 66 549 300
Cím: 5600 Békéscsaba, Derkovits sor 2.
Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Derkovits sor 2.
A további fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó kormányhivatalok elérhetőségeit itt találja:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
SZERZŐI JOGOK
A Vállalkozás fenntart magának minden jogot a fakilincs.hu weboldalon, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Miután a fakilincs.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül.
A fakilincs.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
Jogosulatlan felhasználás (azaz felhasználási szerződés nélkül, vagy az idézés határait és szabályait átlépve történő felhasználás) esetén a jogsértő 40.000 Ft + ÁFA / szó, illetve 70.000 Ft + ÁFA / kép mértékű felhasználási díjat köteles Vállalkozás részére fizetni.
Vállalkozás fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire. A szolgáltatások igénybevétele semmilyen körülmények között sem eredményezheti, hogy a forráskódot bárki visszafejtse, visszafordítsa, vagy bármely más módon megsértse a Vállalkozás szellemi alkotásokhoz fűződő jogait.
Tilos a fakilincs.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a Vevői azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az fakilincs.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető (pl. keresőrobot, vagy bármely más visszafejtő). 16
A fakilincs.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Vállalkozás írásos hozzájárulásával lehetséges.
Vevő a weboldal egyes részeit saját felhasználás céljából a merevlemezére lementheti, vagy kinyomtathatja, ám ebben az esetben sem válik jogosulttá a weboldal így többszörözött részének a tovább használatára, terjesztésére, fénymásolására, átvételére, adatbázisban történő tárolására, letölthetővé tételére, a tartalom kereskedelmi forgalomba történő hozatalára.